Het ronde patroon van de Hanksert® Rivet Bush is voorzien van een ontwerp met kartels op het contactvlak, bedoeld voor toepassingen die maximale torsieweerstand en een vlakke passing vereisen. Net als de zeshoekige en ronde bus is het Hanksert®-patroon ontworpen om te worden geklonken of ‘omgehamerd’ over het plaatmateriaal, waardoor een sterke en herbruikbare schroefdraadverbinding ontstaat.

Stap 1
Zorg ervoor dat de juiste kraaglengte is geselecteerd voor de gebruikte plaatdikte. Kies de juiste gatmaat uit de onderstaande tabel voor de benodigde bus. Pons de gatdiameter in het plaatmateriaal.

Stap 2
Plaats het plaatmateriaal op de bus zodat de kraag door het gat steekt. Als de bus niet recht in het gat zit, zal de verbinding niet perfect zijn en zullen de bijpassende schroefdraadstukken verkeerd uitlijnen.

Stap 3
Gebruik een geprofileerde pons en oefen alleen voldoende druk uit om de kraag om te buigen in het plaatmateriaal en de kartelingen aan de voorkant in het oppervlak van de plaat te laten verankeren, zodat torsieweerstand wordt geboden.

Felsen
Voor de beste torsieweerstand en uittrekweerstand moet het gekartelde oppervlak volledig in het oppervlak van het plaatmateriaal worden ingebed, en moet de moer na installatie gelijk liggen met de onderzijde van het plaatmateriaal.
Gebruik de onderstaande tabel met verwijzing naar de specifieke afmeting van de Hanksert® Rivet Bush om de juiste gatmaat te selecteren voor de installatie van de bevestiger.
Voor de beste dimensionale nauwkeurigheid en daarmee optimale prestaties, beveelt Batenburg Bevestigingstechniek aan dat alle gaten in het plaatmateriaal worden geponst of gesneden. Om de bevestiger in het geponste gat te installeren, is een geprofileerde pons of een kogellager van een geschikte maat vereist.
Gatmaten - metrisch (mm)
Schroefdraadprofiel | M2.5 | M3 | M3.5 | M4 | M5 | M6 | M8 | M10 | M12 |
Aanbevolen gatmaat +0,05 -0,00 mm | 5.54 | 5.54 | 6.73 | 6.73 | 7.92 | 9.52 | 12.70 | 15.87 | 19.05 |